Sunday, January 3, 2010

rumah

salam Tahun baru..2010..
takde azam sbb keciwa azam tahun lpas takder yg berjaya..jd malas nk kecoh2 pasal azam,lebih baik duduk diam...tak guna berazam lebih2 tapi at last semuanya habis camtu je...waaa..macam2...

kami sedang pening soal rumah sejak 2 menjak nie...tuan rumah dah balik m'sia last 2 mnths jadi kami perlu mencari rumah sewa baru..susah jugak cari umah ni..sbb kami dh seronok duduk kat area sini..-Bukit Jalil is the best place to Stay- hihi..mmg sgt syg dgn bukit jalil..so beratnye hati nk pindah dr sini..tp mane nk cari umah kat sini yg murah mcm skrg..selain sri rakyat kat sblh ni yg serabut dgn mat indon..oh tidak sy tak sanggup duk situ..rumah ni pon kami dpt murah sket sbb knal dgn akak tuan umah..senior fidaus(panggilan baru utk darling sempena thn baru) masa kat mmu dulu.

oleh itu kami sgt berat meninggalkan rumah ini..:( mmg ade tanya2 kwn2 & call2,,.tp x berjaya..sbb hati tetap mcm nk duk tmpt skrg jugak.sampai lah last week tuan umah dtg...nk berdiskusi..tuan umah bg masa smpi mac ajer..sembang2..last2 die bg idea suh try tnye umah kwn die..kakak mmu jugak..umah mak die.. sblh blok skrg ni ajer..saye pon call..tak sangka makcik itu sungguh pantas.,ptg tu jugak kami pegi tgk umah..blok sebelah..tgkt 5..rendah dr skrg tgkt 10.. half furnished..ade katil & meja makan & kabinet tv & kabinet dapur yg dh cantik..tp itu saje.sib baik kami ada sofa.& meja makan kami nak tinggal je kat tuan umah sbb malas nk angkut.rumah skrg ade washing machine & fridge..kat sane takder..tp harganya lebih mahal dr skrg.. mahal.kata makcik ikut rate skrg...itu pon sbb akak tuan umah yg rekemen..kalo tak;;dkat seribu jugak kami menghabiskan duit utk sewa umah.tp setelah dibicara dpt la kurang tp still lebih dr skrg..cuma dpt la kurangkan sket deposit.

difikir2kan., xpelah... mahal sket pon..duduk sini x susah sgt nk g kije..& dkat jugak dgn lrt..maka kami memilih tmpt ini dan akan masuk umah itu february..
difikir2kan lg..setahun je lg nk menyewa pon..lpas tu insyaAllah duduk umah sendiri..

saya belum citer.kami terbeli umah bulan 8 hari tu..siang td kami pegi tgk progress umah..(br bulan lpas pegi tgk..;p)..bln ni tgk lg..rumah dh ade tiang dan bumbung dan semua pon dh ade.seperti dijanjikan jan 2011 bley msk..tp tatau lah..mesti ade delay jugak..semoga semuanya lancar.Amin.

ok..nampaknye kena tido.esok adalah macam hari 1st saya nk bekerja..sebab saya dh cuti seminggu.jd rasa teramat malas nk pegi keje.. Zzzzz

assalamualaikum

2 comments:

kak maz said...

hehhehe...bleh plak terrrrrr beli umah erk.. beli umah kat mana lalingsss?

A.F.A. said...

dh lama x nmpk k.maz menyinggah ;p
ter beli kat puchongg..;p